Kvällsmat

Hejsan. Tänkte bjuda på ett recept på god köttfärspaj med lågt Gi:). Har gått hela dagen idag och varit sugen på tacos men vi hade inte allt hemma, orkade inte handla heller så det blev köttfärspaj med tacokrydda:)
Så det satte jag igång med när jag kom hem från jobbet så det va klart när min älskling kom hem från träningen.
Lite lyxigt så här på tisdags kvällen:)


2 dl siktat dinkelmjöl eller bovetemjöl
100 g smör
2 msk vatten
(Jag brukar göra dubbel sats)

Gör såhär:
Sätt ugnen på 225 grader. Finfördela smöret i mjölet. Tillsätt vattnet och arbeta ihop till en smidig deg. Ställ in degen i kylskåpet ca 15 min. Tryck ut degen jämnt och fint i en pajform och pricka skalet med en gaffel. Grädda i nedre delen av ugnen ca 15 min.

Pajinnehåll:

500 g köttfärs
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1/2 burk krossade tomater
3 ägg
2 dl matlagningsgrädde
150 g riven mozzarella
salt och peppar

Gör såhär:
Sänk ugnsvärmen till 175 grader. Hacka och stek löken tillsammans med köttfärsen. Tillsätt de krossade tomaterna samt pressa i vitlöksklyftorna. Salta och peppra. Häll allting i pajskalet.
Blanda ägg och matlagningsgrädde och häll det över köttfärsen. Strö över riven mozzarella. Grädda i mitten av ugnen ca 30 min.


Var hos min PT imorse och körde för fullt.
Har bara 1 gång kvar sen är det slut, har lärt mig så mucket under denna tid och hoppas jag kan ge 100% på min träning nu i sommar. Gillar inte att göra saker halvdant även om jag tränat ca 3-4 gånger i veckan så vill jag köra 5 gånger jämt och varav dom 2 konditions pass.


Kommentarer
Postat av: Camilla

det får man ju testa. Stackars sig som inte hade någon pajform, glömde ju helt och hållet av att ta med din. Kom upp på lunchen nån dag vet jag! =) Kramar

2011-06-15 @ 12:02:48
URL: http://millamirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0